Contentcreatie

Je kunt er uren mee bezig zijn of er juist te weinig aandacht aan besteden omdat je denkt: Wat moet ik nu weer delen?

Herkenbaar? In dit blog lees je hoe jij met content pillars in minder tijd meer content kan maken en delen. Relevante content waarmee jij gefocust blijft op je doelen en waar jouw toekomstige klant van smult.

Wat zijn Content Pillars?

Je kunt content pillars zien als de pilaren of pijlers onder je content. Elke pilaar staat voor een specifiek thema. Een thema of onderwerp waarmee jij laat zien waar je voor staat en over gaat en wat jouw expertise is. Deze kernthema’s bepalen jouw content: van blog tot video, post, e-book of podcast.

Waarom Content Pillars?

Het werken met Content Pillars is om 4 redenen een goed idee.

1: ze maken jou dé expert in jouw vakgebied.

2: ze versterken jouw brand waardoor jij aantrekt als een magneet

3: ze zijn de bron voor waardevolle content voor jouw (toekomstige) klanten.

4: ze helpen je aan meer sales via je content

Het is hierbij belangrijk dat je helder hebt wie jouw klant is en waar hij of zij tegenaan loopt of behoefte aan heeft. Hoe scherper jouw doelgroep en de behoefte, hoe beter jij de thema’s van jouw content pillars kunt bepalen en hoe relevanter je bent.

Een tweede aandachtspunt is jouw branding. Als jij je met jouw bedrijf (en content) wilt profileren als ‘Go To Brand’ in jouw niche (oftewel als mega magneet) helpt het als jouw branding helder en herkenbaar is.

Dus zorg dat je helder hebt waar je merk voor staat en wat je missie is. De merkpijlers waar jouw content pijlers op rusten zijn: identiteit, purpose, waarden, tone of voice en visuele identiteit.

Waar moet mijn content pillar over gaan?

Je kunt een content pillar zien als een boom. De stam is het thema en vanuit dat thema groeien takken: onderwerpen die passen bij dat thema. Elk thema moet aansluiten op jouw merk en jouw aanbod, zodat je met jouw content structureel werkt aan de doelstellingen van beide én relevant bent voor jouw doelgroep.

Hoeveel content pillars moet ik hebben?

Dat is aan jou! Bedenk wel; hoe meer thema’s, hoe groter de kans dat de klant minder goed begrijpt waar je precies over gaat.

Heb je eenmaal jouw content pillars bepaald, werk deze dan uit in minstens één uitgebreid en super waardevol artikel, blog, e-book, video of podcast. Vanuit dit Content Meesterwerk kun je vervolgens ‘snackable’ content maken voor bijvoorbeeld je social media posts of nieuwsbrieven. Vergeet daarbij niet om weer terug te linken naar je Content Meesterwerk.

Waar moet ik op letten bij het maken van content?

Het allerbelangrijkste aan de content die je maakt is dat het waarde heeft voor de lezer. Let daarnaast op je tone of voice. Gebruik niet te formeel taalgebruik en zorg dat jouw toon aansluit op de identiteit van jouw merk. 

Eindelijk weet je wat je moet delen!

In een dag jouw maandcontent klaarzetten?

Met mijn nieuwe Altijd Relevante Content Methode vertel je alle ins & outs over hoe je zo’n pillar opzet en leg jij in 6 stappen een stevig contentfundament zodat jouw maandcontent in een dag klaarstaat. 

Content waarmee jij structureel bouwt aan jouw experstatus, interactie en omzet. 

N

in 6 stappen een slimme contentstrategie

N

kant-en-klare templates en planningen

N

365 dagen uitgewerkte contentideeën

N

15 knallende call 2 actions voor meer conversie

N

10 headlines die triggeren om door te lezen

N

feedback op jouw content in live Q&A