Zo, Jij hebt je best weer gedaan. Je content staat er weer.
Je klikt op publiceren en nu maar hopen dat het wat doet.
🙄. 🙄 🙄
Wat moet content eigenlijk doen?
Als jij content deelt, wil je dat het effect heeft, dat het relevant is. Voor de ontvanger maar ook voor jezelf. Zodat je met jouw content werkt aan de groei van je business 🚀.
Dit doe je door je te richten op de volgende contentdoelen:
⭐️ Know Like Trust
Voordat iemand klant wordt, moet hij jou beter leren kennen, een goed gevoel bij je krijgen en je vertrouwen. Er zijn specifieke verhalen die jij kunt vertellen om dit voor elkaar te krijgen 😃.
⭐️ Verhogen van jouw expertstatus
Jij bent een expert! Supergoed in je vak. Jij weet dat. Jouw toekomstige klant nog niet. Met de juiste content komt hij daar natuurlijk achter.
⭐️ Meer Engagement
Hoe meer interactie met mensen, hoe groter je zichtbaarheid en hoe sterker je band met jouw volgers. Wissel je content af met specifieke posts die de engagement van je volgers verhogen zodat je direct met hen in contact kan komen.
⭐️ Sales
Al die moeite doen we natuurlijk niet voor niets. We willen uiteindelijk meer klanten en omzet. Vergeet daarom ook niet om je aanbod eens in de zoveel tijd in de spotlight te zetten. Als je dit door middel van story telling doet, is die content leuk om te lezen zodat mensen enthousiast raken.
It’s all in the mix
Als jij zorgt voor een goede mix die leidt tot deze 4 doelen, is je content lekker afwisselend én draag het bij aan jouw businessdoelstellingen.
Welk verhaal werkt bij elk doel?
Benieuwd welke verhalen passen bij elk doel?
Bij mijn nieuwe contentmethode krijg jij een volledig uitgewerkte contentkalender met voor 52 weken contentideeën én uitgeschreven verhalen gekoppeld aan deze doelen.
Kant en klaar.