Stel je voor. Je hebt een agressieve buurman die altijd aan het schreeuwen is en losse handjes heeft. Ineens gaat deze man poeslief tegen jou doen. Daar gaan je nekharen toch van overeind staan? Want wat wil hij van je?

Je hebt nog liever dat hij gewoon zijn boze zelf is, dan dat hij zich ineens voordoet als iemand die jij niet herkent.

Als mensen wispelturig zijn. Gedrag vertonen wat niet past bij het imago dat ze hebben, ben je extra op je hoede. Je raakt verward en weet niet wat je aan diegene hebt. 

Zo werkt het ook met merken

En dus met jouw bedrijf. Als wat jij uitstraalt niet consequent is. Geen geheel is. Niet authentiek is. Wispelturig is. De ene keer een beetje van dit en de andere keer een beetje van dat, dan raakt de klant verward. Weet hij niet wat hij ervan moet vinden en vertrouwt hij het instinctief niet helemaal. Dit wil je natuurlijk voorkomen.  

7 tips om authentiek te ondernemen en vertrouwen te bouwen met jouw merk

Wees authentiek en echt: bepaal jouw merkkarakter en zorg dat deze aansluit op jouw persoonlijke karakter

Maak het specifiek: kies een aantal authentieke merkwaarden die passen bij wie je bent en bij wat jij te doen hebt.

Wees concreet: geef jouw waarden betekenis in jouw business en vertaal deze naar gedrag.

Kom je belofte na: herschrijf het gedrag naar beloften. Vertoon consequent dit gedrag en kom zo jouw beloften na.

Laat jezelf horen: zorg voor een eigen ‘tone of voice’ in al jouw teksten zodat je consequent laat horen wie je bent.

Laat jezelf zien: zorg voor een eigen uitstraling waardoor je herkend wordt en kunt laten zien wie je bent. Dit doe je met een passende visuele identiteit (huisstijl) zodat mensen met één blik op jouw uitingen direct voelen of dit bij hen past.

Leg de kern vast: vertrouwen bouw je op. Dit betekent consequent gedrag over een lange tijd. Leg jouw merkkarakter daarom vast in een brand guide zodat iedereen met wie jij werkt helder heeft wat je uit wilt stralen en dit op de juiste manier uit kan blijven dragen.

Weg met die contentstress, eindelijk!

DEEL MEER RELEVANTE CONTENT IN MINDER TIJD

N

besteed max. 2 uur per maand aan maandelijkse contentplan

N

zet elke week binnen 30 minuten je weekcontent klaar

N

100% focus op je merk- en salesdoelen

Met de ALTIJD RELEVANTE CONTENT METHODE leg in één maand hét fundament voor een jaar lang content waarmee je bouwt aan je merk, expertstatus en sales zonder die dagelijkse contentstress.