Onlangs was ik uitgenodigd bij een organisatie waar de komende maanden veel gaat veranderen.

Er vond een brainstorm plaats om te praten over de toekomst. En de directie wilde sturing op de discussie naar: wat willen we bereiken? Naar wat is onze visie? Als startpunt voor de rest.

Ik was gevraagd om dit proces te begeleiden. Dus ik ernaartoe.

Ik vroeg naar hun idee over een visie en gaf mijn blik hierop. Op wat een visie volgens mij is: een droom voor de toekomst.

Ik vertelde dat voor mij alles start met een visie. Met dat wat je om je heen ziet gebeuren en wilt veranderen. En dat je die verandering niet in je eentje bereikt. Dat je daar mensen voor nodig hebt. Volgers. Mensen die zien wat jij ziet, geloven in wat jij gelooft en voor hetzelfde willen gaan als jij. En dat het krijgen van die volgers alles te maken heeft met marketing.

Nu weet ik dat mensen niet gelijk op de banken gaan staan juichen als het gaat om marketing.

Dat marketing nogal eens gezien wordt als iets dat ‘moet’. Geassocieerd wordt met ‘iets viezigs’. Gelinkt wordt aan misleiding, aan gladde praatjes en aan ‘niet echt’. En dat is zo niet waar.

Voor mij gaat marketing nooit over misleiding. Voor mij gaat marketing over verleiding. Over verleiden met de waarheid.

Die waarheid is zo belangrijk, bleek ook deze middag. Er werden dingen gezegd die anders moesten, veranderd konden worden. Vol overtuiging. Maar als je echt ging afpellen, waren ze niet waar. Klopte wat ze zeiden niet. Wilden ze een verandering van een ander, die ze zelf niet konden maken. Omdat ze er deep down zelf niet in geloofden.

Jammer genoeg, want het klonk zo mooi…

Je visie bepalen betekent de waarheid onthullen. Eerlijk zijn over wat je echt gelooft. Je masker af zetten. Je eigen beperking erkennen en bepalen of je echt kunt waarmaken wat je zegt. Want een mooi verhaal is zo verteld. Het waarmaken vraagt echt iets anders.

De sessie had een happy end. Want door te pellen en te onthullen. Door aan te spreken en te spiegelen, kwam de ware visie in zicht. Werd helder waar de pijn zit en uit welke hoek de toekomstmuziek klinkt. En zo werd de start bepaald van een mooie nieuwe reis! Ik heb er zin in ?!

Weg met die contentstress, eindelijk!

DEEL MEER RELEVANTE CONTENT IN MINDER TIJD

N

besteed max. 2 uur per maand aan maandelijkse contentplan

N

zet elke week binnen 30 minuten je weekcontent klaar

N

100% focus op je merk- en salesdoelen

Met de ALTIJD RELEVANTE CONTENT METHODE leg in één maand hét fundament voor een jaar lang content waarmee je bouwt aan je merk, expertstatus en sales zonder die dagelijkse contentstress.