Het was de laatste live tweedaagse van het business coachingstraject. Zarayda Groenhart, onze business coach had ons, als Industry Leaders, gevraagd of we konden pitchen. Ze had een droom en wilde weten of wij als ondernemers, ieder met ons eigen talent en onze eigen expertise, bij konden dragen aan die droom. Of we samen konden gaan werken. Haar aan konden vullen en zo haar droom uit konden laten komen. Ze vroeg ons haar te verleiden met een pitch die ze niet kon weerstaan.

En wat werd het een fantastische middag! Er zijn zoveel supertoffe kansen en samenwerkingsideeën uit voortgekomen. Inmiddels hebben we onze ideeën stuk voor stuk aangescherpt, ook ik en vertel ik je binnenkort hier nog veel meer over. Voor nu deel ik je graag de 4 ingrediënten die we als Industry Leaders in onze pitch stopten waardoor deze middag echt magische werd.

1: Ontdekken!

Zarayda had ons haar droom verteld en vroeg hoe wij bij konden dragen. En waar zij een half jaar lang onze coach was geweest, draaiden de rollen zich als vanzelf om. Ineens zat Zarayde in de hotseat en zaten er 11 coaches tegenover haar die haar uitvroegen. Die zorgden dat ze haar vraag zo scherp mogelijk stelde, die haar nog meer inzicht gaven in wat ze echt voor ogen had, zodat we stuk voor stuk in konden spelen op wat zij echt nodig had. Super belangrijke les was dit: als je wilt weten wat jij kunt betekenen, moet je tot in detail weten wat de ander voor ogen heeft.

2: Herhalen!

Tijdens mijn pitch herhaalde ik wat we ontdekt hadden. Ik wist wat ze wilde maar ook wat ze niet meer wilde. En speelde met mijn pitch vooral in op het onderdeel dat zij achter zich wilde laten. Ik wist dat ik een gat kon vullen met mijn aanbod en dat er mensen in de zaal zaten die dit konden bevestigen (bonustip dus: zorg voor testimonials ;-)). 

3: Leg verbanden!

Wat ik altijd al doe, en hier versterkt werd, was: verbanden leggen. Waar kun je aanvullen, waar kun je samenwerken? Tijdens onze pitches ontstonden de mooiste ideeën omdat we elkaar aanvulden, meedachten maar ook combinaties maakten van onze krachten waardoor er hele mooie nieuwe ideeën ontstonden.

4: Denk out of the box

Sommige Industry Leaders moesten even nadenken: ‘Hoe past wat ik doe hierin?’ Totdat ze out of the box gingen denken. Zo kregen ondernemers die van huis uit een specifieke niche bedienen, een rol die niet direct iets met die business te maken heeft, maar wel volledig inspeelt op het talent dat zij van nature hebben en laten zien. Door zo te kijken en in mogelijkheden te denken wordt dit talent ook in hun eigen business straks nog beter benut.

Weg met die contentstress, eindelijk!

DEEL MEER RELEVANTE CONTENT IN MINDER TIJD

N

besteed max. 2 uur per maand aan maandelijkse contentplan

N

zet elke week binnen 30 minuten je weekcontent klaar

N

100% focus op je merk- en salesdoelen

Met de ALTIJD RELEVANTE CONTENT METHODE leg in één maand hét fundament voor een jaar lang content waarmee je bouwt aan je merk, expertstatus en sales zonder die dagelijkse contentstress.